Skip to content

Često postavljena pitanja

Osnovne informacije o potvrdi

Kako mogu dobiti potvrdu?

EU digitalnu COVID potvrdu izdaje Ministarstvo zdravstva Republike Hrvatske. Potvrdu možete zatražiti online putem portala e-Građani ili fizički u podružnicama Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje te u ljekarnama i ovlaštenim laboratorijima koji provode testiranja.

Neovisno o verziji (digitalna ili papiranta), potvrda će sadržavati QR kôd s osnovnim informacijama te digitalni pečat kojim se osigurava vjerodostojnost potvrde.

Kako se pristupa sustavu za izdavanje EU digitalnih COVID potvrda?

Sustavu za izdavanje EU digitalnih COVID potvrda možete pristupiti preko internet stranica www.eudigitalnacovidpotvrda.hr putem poveznice ZATRAŽI POTVRDU na vrhu Internet stranice. Također, sustavu možete pristupiti direktno putem stranica e-Građani odabirom područja ZDRAVLJE iz kataloga usluga. U ovom području odaberite e-Uslugu EU digitalna COVID potvrda te pratite korake prijave.

Koje dokumente trebam kako bih preuzeo potvrdu s portala e-Građani?

Osim vjerodajnice razine 2 - značajne razine sigurnosti ili vjerodajnice razine 3 - visoke razine sigurnosti za pristupanje portalu e-Građani nije potrebno osigurati dodatne podatke i dokumentaciju. Sustav dohvaća podatke korisnika iz baza podataka Ministarstva zdravstva te se potvrda generira klikom na opciju „Zatraži potvrdu“.

Potvrdu koju preuzmete putem portala e-Građani možete spremiti na računalo, isprintati ili poslati putem elektroničke pošte na svoju e-mail adresu. 

Popis vjerodajnica navedenih razina sigurnosti pronađite OVDJE.

Kako se podnosi zahtjev za COVID potvrdu putem e-Građana?

Nakon prijave na e-uslugu EU digitalna COVID potvrda odaberite gumb ZATRAŽI POTVRDU. Nakon pritiska na gumb prikazat će se trenutno prijavljeni OIB i otvoriti polje za unos email adrese na koju će biti dostavljena COVID potvrda u PDF formatu. Unos email adrese je obavezan. Novi zahtjev pojaviti će se u listi zahtjeva na dnu stranice sa statusom „Kreiran“.

Za detaljnije upute o načinu korištenja e-Usluge molimo preuzmite Korisničke upute.

Mogu li potvrdu koristiti putem mobilnog telefona?

Da. Potvrdu možete pohraniti u obliku PDF datoteke ili pohraniti u mobilnu alipikaciju CovidGO te je na taj način predočiti nadležnoj osobi za očitanje QR kôda i drugih važnih podataka. 

Za pohranjivanje COVID potvrde u digitalni novčanik mobilne aplikacije CovidGO potrebno je na mobilnom uređaju kliknuti na poveznicu koju ste zaprimili putem maila zajedno s EU digitalnom COVID potvrdom.

Poveznica vodi na otvaranje ekrana unutar aplikacije s opcijom „Dodaj u novčanik“, nakon čega je potrebno upisati lozinku koja se nalazi na COVID potvrdi. Bez unosa lozinke, potvrda neće biti pohranjena u novčanik aplikacije.

Potvrda se može pohraniti i klikom na opciju ikone digitalnog novčanika unutar aplikacije, u donjem desnom kutu, nakon čega je potrebno skenirati kôd potvrde i kliknuti na opciju „Dodaj u novčanik”.  Korisnik će i u ovom slučaju morati unijeti lozinku koja se nalazi na potvrdi.

Pohranjivanjem COVID potvrde korisnik pristaje na spremanje određenog skupa osobnih podataka.

Ukoliko niste instalirali CovidGO - aplikaciju možete preuzeti i putem sljedećih linkova:

Google Play - App Store

Kako potvrda funkcionira?

EU digitalna COVID potvrda sadrži QR kôd s digitalnim potpisom radi zaštite od krivotvorenja, koji se temelji na ICAO PKI specifikacijama.

Pri provjeri potvrde skenira se QR kôd i provjerava digitalni potpis.

Izdavatelj je nositelj ključa za digitalni potpis pohranjenog u sigurnoj bazi podataka.

Europska komisija uspostavila je EU pristupnik putem kojeg će se na jednome mjestu razmjenjivati javne komponente nacionalnih digitalnih potpisnih ključeva u svrhu interoperabilnosti sustava EU digitalnih COVID potvrda.  Osobni podaci uneseni u potvrdu se ne razmjenjuju kroz EU pristupnik jer to nije nužno za provjeru valjanosti digitalnog potpisa.

Kako će mi potvrda pomoći u slobodnom kretanju?

EU digitalna COVID potvrda prihvaća se u državama članicama EU-a te će pomoći koordiniranom ublažavanju ograničenja koja su na snazi sukladno mjerama donesenima od strane pojedinih država članica.

Prilikom putovanja ili tijekom boravka u nekoj od država članica EU svaki državljanin EU-a ili državljanin treće zemlje s reguliranim boravkom u EU će kao nositelj EU digitalne COVID potvrde moći na učinkovit te interoperabilan način dokazati svoj zdravstveni status u odnosu na COVID-19. Ukoliko će pojedina država članica i dalje od nositelja valjane EU digitalne COVID potvrde zahtijevati karantenu ili dodatno testiranje, o istome će morati pravodobno obavijestiti Komisiju i sve druge države članice te obrazložiti svoju odluku.

Hoću li moći putovati u drugu državu članicu EU-a ako se još nisam cijepio?

Da. EU digitalna COVID potvrda trebala bi olakšati slobodno kretanje unutar EU-a. Ona neće biti preduvjet za slobodno kretanje koje je temeljno pravo u EU-u. EU digitalnom COVID potvrdom možete dokazati preboljenje i negativan rezultat testiranja, što je jedan od čestih zahtjeva zbog uvedenih javnozdravstvenih ograničenja.

Potvrda državama članicama daje mogućnost prilagoditi postojeća ograničenja u pogledu javnoga zdravlja kako bi građanima olakšale prekogranična putovanja.

Internet stranice Reopen EU-a sadrže informacije o različitim postojećim ograničenjima na području EU-a te se preporučuje da se koriste kao pomoć prilikom planiranja putovanja Europom.

https://reopen.europa.eu/hr/ 

Je li važno koje sam cjepivo primio?

Potvrde o cijepljenju u Republici Hrvatskoj izdavat će se cijepljenoj osobi za sva cjepiva protiv bolesti COVID 19 koja su odobrena od strane Europske komisije, temeljem preporuke Eurospke agencije za lijekove (EMA).

Glede ukidanja ograničenja slobodnog kretanja, države članice će prihvaćati potvrde o cijepljenju cjepivima za koja su na teritoriju EU-u odobrena od strane Europske komisije, temeljem preporuke Europske agencije za lijekove.

Države članice mogu navedeno proširiti i na putnike iz EU-a koji su primili neko drugo cjepivo.

Od 30. rujna 2021. potvrde se mogu izdati i za cjepiva niže u tablici, sukladno navedenim pravilima:

*Za cjepiva CVnCoV proizvođača Curevac AG te Inactivated SARS-CoV-2 (Vero Cell) proizvođača Sinopharm Weiqida Europe Pharmaceutical s.r.o. ne izdaje se EU digitalna COVID potvrda o cijepljenju u Hrvatskoj.

Nova cjepiva

Prebolio sam bolest COVID-19 i cijepljen sam jednom dozom - mogu li dobiti EU digitalnu COVID potvrdu?

Potvrdu mogu zatražiti i osobe koje su preboljele COVID 19 te su primile jednu dozu cjepiva koje se prima u dvije doze (Pfizer, Moderna, AstraZeneca), a koje unatrag 180 dana od dana primitka cjepiva imaju pozitivan PCR test. Potvrdu mogu zatražiti od dana cijepljenja, a potvrda će im biti valjana 365 dana od dana primitka cjepiva.

Trenutno važeća pravila europskog sustava interoperabilnih digitalnih COVID potvrda pobrojana su na linku u nastavku:

https://eudigitalnacovidpotvrda.hr/hr/covid-potvrde

Sustav EU digitalnih COVID potvrda se kontinuirano razvija te nadograđuje novim poslovnim pravilima. U trenutku kada Europska komisija regulira drukčija pravila isto će se omogućiti i građanima u Republici Hrvatskoj.

Digitalna COVID potvrda dodatno je sredstvo za slobodno kretanje unutar država članica Europske unije te ne ukida postojeće obrasce i dokumente koje države članice izdaju svojim građanima kako bi dokazali status cijepljenja, testiranja ili preboljenja. COVID potvrde omogućavaju brži protok građana preko granica, ali nisu obavezne te sve države prihvaćaju i postojeću dokumentaciju kojom građani dokazuju svoj status vezano uz COVID-19 bolest. Sukladno uputama HZJZ-a od 30. travnja 2021., osoba koja je preboljela COVID-19 (i ima potvrdu o preboljenju koju je izdao liječnik) te je nakon preboljenja cijepljena najmanje jednom dozom cjepiva (i ima potvrdu o cijepljenju koju je izdao liječnik), izuzeće od obveze predočenja negativnog PCR/BAT testa ili karantene kod ulaska u Hrvatsku traje do isteka šest mjeseci od primjene cjepiva. Ovo izuzeće osoba ostvaruje na temelju predočenja potvrda od liječnika kod prelaska granice, a ne na temelju EU digitalne COVID potvrde.

Više informacija o uvjetima ulaska u druge države članice možete pronaći na linku: https://reopen.europa.eu/hr/

Jesu li moji osobni podaci sigurni?

EU digitalna COVID potvrda sadrži osnovne informacije kao što su ime, datum rođenja, datum izdavanja potvrde, relevantne informacije o cijepljenju, testiranju i preboljenju te jedinstveni identifikator potvrde.

Sama potvrda uključuje ograničeni skup tek najnužnijih informacija. Za potrebe provjere vjerodostojnosti kontrolira se samo valjanosti digitalnog potpisa potvrde. Svi zdravstveni podaci ostaju pohranjeni isključivo u državi članici koja je izdala EU digitalnu COVID potvrdu.

Mogu li maloljetne osobe dobiti potvrdu?

EU digitalna COVID potvrda kojom se potvrđuje da je osoba testirana, cjepljena ili je preboljela COVID 19 izdaje se i maloljetnim osobama. 

EU digitalne COVID potvrde za svoju djecu možete dohvatiti putem portala e-Građani. Nakon što se prijavite na e-uslugu EU digitalna COVID potvrda kliknite na opciju "Promjena subjekta" gore desno i odaberite podatke djeteta za koje želite pribaviti potvrdu. Promjenom subjekata moći ćete u ime svog djeteta zatražiti potvrdu na isti način kako ste to i za sebe učinili, odabirom opcije "ZATRAŽI POTVRDU". Isti potupak je potrebno ponoviti ukoliko želite preuzeti potvrdu i za drugo dijete.

Čemu služi mobilna aplikacija CovidGO?

Mobilna aplikacija CovidGO služi za validaciju QR kodova na EU digitalnim COVID potvrdama izdanim u Republici Hrvatskoj, državama članicama EU ili QR kodova izdanih građanima trećih država za koje postoji bilateralno dogovorena suradnja o međusobnom prihvaćanju COVID potvrda.

CovidGO omogućava i spremanje potvrda u digitalni novčanik aplikacije.

Kako mogu dobiti mobilnu aplikaciju CovidGO?

Mobilnu aplikaciju CovidGO možete preuzeti na Google Play Storeu i App Storeu ili putem linkova: Google Play - App Store.

Kako mogu spremiti potvrdu u digitalni novčanik?

Za pohranjivanje COVID potvrde u digitalni novčanik mobilne aplikacije CovidGO potrebno je na mobilnom uređaju kliknuti na poveznicu koju ste zaprimili putem maila zajedno s EU digitalnom COVID potvrdom.

Poveznica vodi na otvaranje ekrana unutar aplikacije s opcijom „Dodaj u novčanik“, nakon čega je potrebno upisati lozinku koja se nalazi na COVID potvrdi. Bez unosa lozinke, potvrda neće biti pohranjena u novčanik aplikacije.

Potvrda se može pohraniti i klikom na opciju ikone digitalnog novčanika unutar aplikacije, u donjem lijevom kutu te klikom na opciju „Dodaj novu potvrdu”, nakon čega je potrebno skenirati kôd potvrde i kliknuti na opciju „Spremi”.  Korisnik će i u ovom slučaju morati unijeti lozinku koja se nalazi na potvrdi.

Pohranjivanjem COVID potvrde korisnik pristaje na spremanje određenog skupa osobnih podataka.

Brisanje COVID potvrde

Kako biste izbrisali potvrdu iz digitlanog novčanika kliknite na opciju "Ukloni potvrdu". Nakon brisanja istu potrvdu možete unijeti u drugi novčanik.

VAŽNO! Prije deinstalacije aplikacije potrebno je obrisati COVID potvrde iz digitlanog novčnika ukoliko ih želite unijeti u drugi novčanik na novom uređaju. 

Ukoliko niste instalirali CovidGO - aplikaciju možete preuzeti i putem sljedećih linkova:

Google Play - App Store

Pravila izdavanja - cijepljenje

Tko može dobiti potvrdu?

Osobe koje su cijepljene s obje doze cjepiva protiv bolesti COVID-19 (Pfizer, Moderna, AstraZeneca) te osobe koje su cijepljenje s dvije doze različitih cjepiva koja se primaju u dvije doze (npr. osoba je primila prvu dozu cjepiva AstraZeneca, drugu Pfizer). Potvrda će u oba slučaja biti valjana 365 dana od dana cijepljenja drugom dozom.

Osobe koje su cijepljene cjepivom koje se prima u jednoj dozi (Janssen). Potvrdu mogu zatražiti 15. dan od primitka doze cjepiva. Potvrda će im biti valjana 365 dana od dana cijepljenja.

Osobe cijepljene prvom dozom cjepiva koje se prima u dvije doze (Pfizer, Moderna) mogu zatražiti potvrdu 22. dan od primitka prve doze cjepiva. Potvrda će im biti valjana 42 dana od dana primitka cjepiva.

Osobe cijepljene prvom dozom cjepiva koje se prima u dvije doze (AstraZeneca) mogu zatražiti potvrdu 22. dan od primitka prve doze cjepiva. Potvrda će im biti valjana 84 dana od dana primitka cjepiva.

Potvrdu mogu zatražiti i osobe koje su cijepljene jednom dozom cjepiva koje se prima u dvije doze (Pfizer, Moderna, AstraZeneca) koje unatrag 180 dana od dana primitka cjepiva imaju pozitivan PCR test. Potvrdu mogu zatražiti od dana cijepljenja, a potvrda će im biti valjana 365 dana od dana primitka cjepiva.

Potvrda se ne može izdati u slučaju kada osoba ima pozitivan nalaz testiranja unatrag 11 dana od dana podnošenja zahtjeva za potvrdu. 

Osobe koje su primile booster dozu ili treću dozu cjepiva koje se prima u dvije doze mogu zatražiti novu potvrdu od dana cijepljenja zadnjom dozom, a ona će im vrijediti 365 dana.

Osobe koje su cijepljene cjepivom koje se prima u jednoj dozi (Janssen), a nakon toga su primile i dodatnu booster dozu drugog cjepiva (koje se prima u dvije doze) mogu zatražiti novu potvrdu od dana cijepljenja zadnjom dozom, potvrda će i u ovom slučaju vrijediti 365 dana.

Navedena pravila odnose se na sva cjepiva za koja se izdaje COVID potvrda u Hrvatskoj.

Od 30. rujna 2021. potvrde se mogu izdati i za cjepiva niže u tablici, sukladno navedenim pravilima:

Nova cjepiva

*Za cjepiva CVnCoV proizvođača Curevac AG te Inactivated SARS-CoV-2 (Vero Cell) proizvođača Sinopharm Weiqida Europe Pharmaceutical s.r.o. ne izdaje se EU digitalna COVID potvrda o cijepljenju u Hrvatskoj.

Osobe čiji su podaci o preboljenju, cijepljenju ili negativnom PCR testu na SARS-CoV-2 upisani u centralne baze podatka Ministarstva zdravstva, mogu zatražiti svoju EU digitalnu COVID potvrdu putem portala e-Građani, u nekoj od poslovnica HZZO-a te u ljekarnama i ovlaštenim laboratorijima koji provode testiranja.

Cijepljen sam s dvije doze, a aplikacija mi javlja da nemam uvjete za izdavanje potvrde, što mi je činiti?

Ukoliko ste cijepljeni s dvije doze cjepiva, a ne uspijevate preuzeti svoju EU digitalnu COVID potvrdu provjerite podatke o cijepljenju na Portalu Zdravlje, pod poljem "COVID-19/Ostvarena cijepljenja". U navedenom polju trebala bi biti evidentirana sva cijepljenja koja ste imali.

Ukoliko primijetite kako nemate evidentirano neko od cijepljenja javite se svom izabranom liječniku obiteljske medicine ili liječniku koji je izvršio cijepljenje, odnosno nadležnom Zavodu za javno zdravstvo radi provjere i možebitne korekcije podataka u bazi.

Također, potvrda se ne može izdati u slučaju kada osoba ima pozitivan nalaz testiranja unatrag 11 dana od dana podnošenja zahtjeva za potvrdu. 

Pravila izdavanja - testiranje

Tko može dobiti potvrdu?

Osoba koja ima negativan nalaz PCR testa ili brzog antigenskog testa. Negativan nalaz brzog antigenskog testa ne smije biti stariji od 48 sati od trenutka uzimanja brisa, a potvrda se izdaje na razdoblje od 48 sati od uzimanja uzorka. Negativan nalaz PCR testa ne smije biti stariji od 72 sata od trenutka uzimanja brisa, a potvrda se izdaje na razdoblje od 72 sata od uzimanja uzorka.

Ukoliko ste u posljednjih 10 dana imali evidentiran pozitivan PCR test i to Vam je ujedno prvi pozitivan test unutar 180 dana do dana traženja potvrde, ne možete dobiti COVID potvrdu temeljem posjedovanja negativnog nalaza testiranja unutar posljednjih 48 sati.

Osobe čiji su podaci o preboljenju, cijepljenju ili negativnom PCR testu na SARS-CoV-2 upisani u centralne baze podatka Ministarstva zdravstva, mogu zatražiti svoju EU digitalnu COVID potvrdu putem portala e-Građani, u nekoj od poslovnica HZZO-a te u ljekarnama i ovlaštenim laboratorijima koji provode testiranja.

Imam negativan nalaz testiranja u posljednjih 48 sati no ne dobivam COVID potvrdu na osnovu tog događaja. Što mi je činiti?

Ukoliko ste u posljednjih 10 dana imali evidentiran pozitivan PCR test i to Vam je ujedno prvi pozitivan test unutar 180 dana do dana traženja potvrde, ne možete dobiti COVID potvrdu temeljem posjedovanja negativnog nalaza testiranja unutar posljednjih 48 sati.

Ukoliko ste u posljednjih 180 dana imali evidentiran pozitivan PCR test potvrdu možete dobiti temeljem preboljenja, a ne na osnovi negativnog testa unutar posljednjih 48 sati. Potvrda temeljem preboljenja ima dulji rok važenja.

Ukoliko ništa od navedenoga ne odgovara Vašoj situaciji, savjetujemo da se obratite laboratoriju u kojem ste se testirali radi provjere podataka ili na mail adresu [email protected].

Imam pozitivan nalaz testiranja u posljednjih 180 dana no ne dobivam COVID potvrdu na osnovi tog događaja. Što mi je činiti?

Ukoliko se radi o antigenskom (brzom) testu, ne možete dobiti COVID potvrdu temeljem preboljenja.

Ukoliko ste u posljednjih 10 dana imali evidentiran pozitivan PCR test i to Vam je ujedno prvi pozitivan test unutar 180 dana do dana traženja Potvrde, ne možete dobiti COVID potvrdu temeljem preboljenja.          

Ukoliko je Vaš pozitivni PCR test stariji od 10 dana, savjetujemo da se obratite laboratoriju u kojem ste se testirali radi provjere podataka ili na mail adresu [email protected].

Pravila izdavanja - preboljenje

Tko može dobiti potvrdu?

Osoba koja je preboljela bolest COVID-19 može dobiti potvrdu 11. dan od datuma prvog pozitivnog PCR testa. Potvrda je valjana 180 dana od datuma prvog pozitivnog PCR testa.

Potvrda se ne može izdati u slučaju kada osoba ima pozitivan nalaz testiranja unatrag 11 dana od dana podnošenja zahtjeva za potvrdu. 

Osobe čiji su podaci o preboljenju, cijepljenju ili negativnom PCR testu na SARS-CoV-2 upisani u centralne baze podatka Ministarstva zdravstva, mogu zatražiti svoju EU digitalnu COVID potvrdu putem portala e-Građani, u nekoj od poslovnica HZZO-a te u ljekarnama i ovlaštenim laboratorijima koji provode testiranja.

Mogu li dobiti potvrdu o preboljenju temeljem brzog anitgenskog testa?

Potvrda o preboljenju se izdaje 11. dan od datuma prvog pozitivnog PCR testa. Potvrda je valjana 180 dana od datuma prvog pozitivnog PCR testa. Potvrda o preboljenju se ne izdaje temeljem brzog antigenskog testa.

Može li se COVID potvrda dobiti temeljem pozitivnog serološkog testa?

EU digitalnu COVID potvrdu nije moguće dobiti temeljem serološkog testiranja. Uvjete izdavanja potvrda pronađite na linku.

Cookie policy

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici kolačića.

Izaberite kolačiće na stranici

Omogućite ili onemogućite web-stranici upotrebu funkcionalnih i/ili reklamnih kolačića opisanih u nastavku:

Postavke Prihvaćam neophodno Prihvaćam